Bibliografia di lavori di interesse per la sperimentazione


Currall, J.
(1997), "Computer Aided Statistics Teaching: Real Advance or Technological Fashion?". Proceedings of the 2nd World Congress of the IASC. Pasadena, CA., p.321.


Gal, I. - Garfield, J.B. (Eds.) (1997). The assessment challenge in statistics education. Ohmsha: IOS Press and The International Statistical Institute.


Galmacci, G. (1998), "Nuove tecnologie e insegnamento della statistica", Atti della XXXIX Riunione Scientifica della SIS, Sorrento.


Garfield, J.B. - Gal, I. (1999). "Assessment and Statistics Education: Current Challenges and Directions". International Statistical Review, 67 (1), pp. 1-12.


Giraud. G. (1997), "Cooperative Learning and Statistics Instruction". Journal of Statistics Education,  v. 5, n. 3.
Hawkins, A., Jolliffe, F., Glickman, L. (1992), Teaching statistical concepts. The effective teachers series, Longman, London.


Moore, D.S. (1992), "Teaching Statistics as a Respectable Subject", Statistics for the twenty-first century, edited by F. Gordon and S. Gordon, Washington, DC: The Mathematical Association of America, (pp. 14-25).


Moore, D.S. (1997). New Pedagogy and New Content: the case of Statistics (with discussion). International Statistical Review, 65 (2).


Moore, D.S. (1997), Nuova pedagogia e nuovi contenuti: il caso della statistica. Induzioni, n.15, pp. 13-36.


Ottaviani,  M. G. (a cura di) (1997), MultimedialitÓ e nuove forme di didattica. Statistici e esperti a confronto", (in doppia versione italiano-inglese), Rocco Curto Editore, Napoli.


Ottaviani,  M. G. (1998), "Statistica nella scuola: motivazioni e problemi". Induzioni, n.18.


Ottaviani,  M. G. (1998), "Didattica della statistica. Quale futuro in Italia?",  Atti della XXXIX Riunione Scientifica SIS, Comunicazioni spontanee, volume II, disponibile solo su CD-ROM.


Smith, G. (1998) "Learning Statistics By Doing Statistics". Journal of Statistics Education, v.6, n. 3.


Unwin A. (1997), "Using Your Eyes - Making Statistics More Visible With Computers", Proceedings of the 2nd World Congress of the IASC. Pasadena, CA., p.305.


 

Web-engineer.it